Zurab Zurabishvili was born on September 1, 1973 in Tbilisi, Georgia.
1988-1994 voice study at Tbilisi Conservatory with Prof. Ana Chikhradze.
1994 voice study at Mozarteum Salzburg with Prof. Martha Sharp.
June 2002, diploma with excellence and Master Of Arts.
Private study with Hanna Ludwig, professor emeritus at the University Mozarteum Salzburg.
Master classes with Bernd Weikl and Sherrill Milnes in Salzburg, Laurenne Nubar in Nizza, Paata Burchuladze in Salzburg and private study with Riccardo Lombardi.
2003 Winner of the Austrian Prize Honor.
2005 Two-time winner of the 11. „Ferruccio Tagliavini“ International Voice Competition.
2003-2006 Engagement Theater Augsburg.
2006/07 member of Staatstheater Darmstadt.
2010-2013 Engagement Aalto Musiktheater Essen.
From 2013 International Freelance.
Concert appearances i.a.: Greek National Opera Athen, Opera Vlaanderen Antwerpen, Deutsche Oper Berlin, Theater Bonn, Theater Chemnitz, Royal Opera House Copenhagen, Theater Dortmund, Deutsche Oper am Rhein Düsseldorf, Aalto-Musiktheater Essen, Opera Graz, Staatsoper Hannover, Tiroler Landestheater Innsbruck, Badisches Staatstheater Karlsruhe, Opera Krakow, National Theater Mannheim, Staatstheater am Gärtnerplatz München, National Theater Taipei, Tbilisi Opera, Israeli Opera Tel Aviv, Teatro Regio Turin, Deutschen Nationaltheater Weimar, Staatstheater Wiesbaden, National Theater Zagreb, Opernhaus Zürich.
"Zurab Zurabishvili als der Fremde hatte seine mörderische Partie stets im Griff, er erwies sich als ein Heldentenor allererster Güte. Bis zum seligen Ende und der Auffahrt in den Himmel hielt die Stimme Zurabishvilis, allein das war eine große Leistung."
Jürgen Feldhoff
"Der georgische Tenor Zurab Zurabishvili bewies als Pierre Besuchow Stand- und Differenzierungsvermögen"
M. Lehnert
"Graf Wronsky, emotional undurchdringlicher Liebhaber mit ausgeprägt männlichem Ego, gibt Zurab Zurabishvili mit metallenem Glanz in der Stimme und dem nötigen Anstrich zwingender Magie. Die Duette des triebhaft aneinander geketteten Liebespaars geraten zu dramatischen Höhepunkten, in denen beide stimmlich und schauspielerisch zur großer Form auflaufen."
Max Neyffeler